תפריט סגור

איך מתקנים אור דולק כל הזמן במדרגות?

אור דולק כל הזמן במדרגות

אחד מזוללי החשמל הגדולים ביותר בחשבון החשמל המשותף לבניין הוא האור. הסיבה לכך היא שלרוב אף אחד לא באמת מתעסק עם משך הזמן בו האור דולק ולכן הוא נשאר דלוק הרבה יותר ממה שצריך, מה שעולה לך ולדיירים האחרים בבניין, לא מעט כסף. רוצה לדעת איך לתקן אור דולק כל הזמן במדרגות? פרטים נוספים בהמשך המאמר.

למה אור דולק כל הזמן במדרגות?

נתחיל מזה שגוף התאורה לא דולק בכוונה ? האור לא מחפש להיות דלוק במדרגות כל הזמן ולכן רוב הסיכויים שזו טעות אנוש קלה שניתן לתקן במהירות. הסיבה שאנחנו ממליצים לתקן אור דולק כל הזמן במדרגות היא שבדרך כלל הנורות של האור במדרגות תהיינה נורות ליבון אשר צורכות המון חשמל ולכן גורמות לבזבוז מיותר של חשמל וכסף שאפשר לתרגם להנחה בדמי הועד.

לחצן אור תקול
לחצי האור שמפוזרים בחדר המדרגות הם האופציה היחידה שלך להדליק את האור מחוץ לדירה שלך. הבעיה עם הלחצנים האלו היא שאין להם אבא ואמא כמו לשאר לחצני האור שנמצאים בתוך הדירה שלך. הם הבעיה של הועד וכידוע, ועדי בניין לא תמיד שמים לב לדברים פעוטים כאלו. הלחצן עשוי מכיסוי פלסטיק שקוף בצבע אדום ומנגנון קפיצי שמחזיר את הלחצן חזרה למצבו המקורי כדי למנוע מצב בו האור דולק סתם. עם הזמן, הקפיץ של הכפתור נשחק ולפעמים הלחצן עלול להילחץ ולא לחזור וכך לגרום לאור לדלוק סתם. סיבוב קצר בחדר המדרגות יכול לחסוך לך המון כסף!

לחצן אור תפוס בדירות
לפעמים דיירים מחזיקים את האור דלוק כשהם אור להרבה זמן כמו למשל כשהם חוזרים מקניות או מובילים דברים. הבעיה מתחילה כשהם שוכחים לשחרר את הפקק והוא נשאר לחוץ לשווא ולכן אפשר לבקש מועד הבניין שיבדוק את הנושא או לשלוח הודעה בוואטסאפ של הבניין (אם יש לך כזה).

אוטומט חדר מדרגות לא תקין
תפקידו של האוטומט הוא לדאוג שהאור נכבה לאחר פרק זמן מסוים אשר נקבע לו מראש. לפעמים גם הרכיב הזה מתקלקל ושוכח לכבות את האור כך שהוא נשאר דולק קבוע או מצד שני לא מצליח להדליק את האור וכך חדר המדרגות נשאר בעלטה מוחלטת.

בעוד שלחצני אור תקולים או תפוסים קל מאוד לתקן, לפעמים יהיה צורך בהחלפת אוטומט חדר מדרגות. כיום קיימים שני סוגים שלו:

  • אוטומט חדר מדרגות תרמיון
    היום כבר קשה מאוד להשיג את האוטומט הותיק אך המוצלח הזה. במידה ואיכשהו מצאת חשמלאי שמחזיק אותו, אנחנו כן ממליצים לברר האם כדאי להתקין אותו בזכות המוניטין הטוב שלו.
  • אוטומט חדר מדרגות על הלוח
    האוטומט הזה פועל בצורה די פשוטה – הוא יושב על החוטים המגיעים מלוח החשמל אל הלחצנים השונים ומפסיק את זרימת החשמל לאחר שהגיע הזמן שהוגדר מראש על ידך.

אור דולק כל הזמן במדרגות

כמה עולה החלפת אוטומט חדר מדרגות?

היות ואוטומט חדר מדרגות תרמיון הפך להיות מחזה נדיר במחוזותינו, רוב הסיכויים שהאוטומט שלך יהיה על פס בלוח. במידה והותקן אצלך אוטומט תרמיון, מחיר החלפת אוטומט חדר מדרגות יכלול, מעבר למחיר ההתקנה, גם החלפת חיווט מהאוטומט הישן לחדש ולכן התהליך הזה יהיה מעט יקר יותר מהחלפה לאוטומט פס. באותה נשימה זה המקום להזכיר שכל החשמלאים בפורטל חשמלאים IL הם חשמלאים מוסמכים אשר טיפלו בעשרות רבות של מקרי אור במדרגות וכבר מכירים את המערכות השונות בעל פה, מה שמאפשר לך ליהנות מעבודה מקצועית, אפקטיבית ומהירה במחירים שווים לכל כיס!

דילוג לתוכן